2019. április 2., kedd

Kutyabaj

Nemrég Piszke elvesztette Főkutyát, így én azóta sasszemmel figyelem Lédit.

Életem kutyája múlt héten egyszer csak nem evett 2 napig. Ő az a kutya, akit halálra lehetne etetni, minden gond nélkül, de betudtam annak, hogy most melege van.
Viszont amikor már a házából se jött ki, és minimum 4 (!) liter vizet ivott, a hasán piros foltok jelentek meg, akkor azt mondtam irány a doki!

Mint rendszerint aznap jobban is lett, de azért elvittük.
A doki megforgatta, megnyomkodta, ráütött a varázspálcával és meg is volt a diagnózis: 


ÁLVEMHES

5 éves, eddig soha nem jött ki rajta, a mérgezéstől a babesia-n át mindenre gondoltam (kapott oltást de azért na), csak erre nem :)

Azon kívül, hogy a doki ledagadtozta (!?), minden rendben van vele :)

Azóta kicsit elnézőbb vagyok vele, már a nappali-lépcsőház átjáróig terjed a birodalma...
(vö: befekszik a függönyök közé, én meg úgy csinálok mint aki nem veszi észre a 45 kilós kutyát...)

Diétára van fogva, a rendes adag 3/4-ét eheti, semmi mást, úgyhogy a kunyeráló reflexe most még kiforrottabb, de még tartom magam :)

És persze most még anyáskodóbb mint eddig, Józsikával nagyon megértik egymást:

úton a dokihoz

folyton a sarkamban van

Kisgazda bezzeg aludhat rajta, senki másnak nem engedi❤


és van itt egy Cicó is, kissé háttérbe szorulva és megsértődve

4 megjegyzés:

  1. Jajj de aggódtam az elején :/ Ivartalanítás nem került szóba? Álvemhességnél szokták javasolni. (Vakondot most kellett volna, de a természet és a logisztika közbeszólt :P)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia Piszke! Csak most olvasom a kommentedet, bocsi.... nem került szóba ivartalanítás, mert szeretnénk neki almot legalább egyszer, hogy majd legyen utód ha.... és amikor ivarképes akkor bezárjuk az előudvarba, amit falak vesznek körül, úgyhogy nem lehet akció a szomszéd kis döggel :P
      De ha ti tehetitek ivartalanítsátok, jobb lesz neki, ez az örökös bezárogatás azért nem annyira jó, ő valahogy máshogy van beállítva mint a többi kutya, később tüzel, július-augusztus és december-január, nehéz néha megoldani, olyankor sokkal "anyásabb" többet kell babusgatni a kis lelkét. A doki azt mondta már nem is lehet később mert túlkoros lesz, úgyhogy már így marad. Fogamzásgátlót pedig nem vagyok hajlandó adni neki, rengeteg a mellékhatás. Az biztos, hogy szeretnénk majd megtartani egy kölyköt, hogy legyen utóda. Annyira jámbor és kedves, elképzelni se tudnék jobb kutyát :)

      Törlés